Rijden rijden rijden in het wagentje! - Reisverslag uit Alghero, Italië van brakkeninies - WaarBenJij.nu Rijden rijden rijden in het wagentje! - Reisverslag uit Alghero, Italië van brakkeninies - WaarBenJij.nu

Rijden rijden rijden in het wagentje!

Door: Brakkeninies

29 Juli 2014 | Italië, Alghero

Dag 2 - Marina Bosa

Na ontbijt op bed te hebben gehad bij Bed & Breakfast in Alghero hebben wij ons aangekleed om verder ons avonturen te beleven. Avontuur 1 beleefden we al snel. Hellen was haar lenzen kwijt. Ze had ze keurig in het doosje gedaan en Ros zag nogal wazig. Conclusie Ros had 3 lenzen in haar oog, je zult begrijpen, we hebben gelachen! Hellen is een ster in inpakken. Dus op het moment dat we uitgelachen waren om de lenzen, heeft Hellen haar ondergoed in een geheim vakje van de backpack gevonden. Probleem opgelost! Met onze backpacks liepen we door Alghero op zoek naar de bushalte om terug te gaan naar Alghero Airport om vervolgens opgehaald te worden met een busje om naar de autoverhuur gebracht te worden. We hebben een super gloednieuwe Fiat Panda die heul lekker rijdt!
We hadden een soort van plan opgesteld met welke plekken we van Sardinie wilden zien met daarbij de mogelijke campings. Via kleine bergweggetjes reden wij zuidwaards richting het dorpje Cuglieri. Het is vandaag zondag en vrijwel nergens mensen op straat te bekennen! Na 2 uur gereden te hebben, zijn we aangekomen in Cuglieri. Nergens een camping te bekennen en niemand aan wie we iets konden vragen. We besloten om terug te rijden naar een dorpje boven Cuglieri. We zijn terecht gekomen in het dorpje Marina Bosa. Even gestopt om een fles water te halen, omdat we niks te drinken hadden. In het dorpje zagen we een klein winkeltje met een aantal luchtbedden en andere troep. Gauw hebben we twee strand luchtbedden gekocht, omdat we anders niks hadden om op de slapen vannacht. Gelijkertijd hebben we gevraagd of er een camping in de buurt was. Na vele uitleg en geprobeerd in te voeren in de TomTom, lukte het niet om de juiste camping op te zoeken. Heel lief vroegen wij of ze niet even voor ons uit zouden willen rijden en de weg willen wijzen. Ze moesten lachen, maar oke huppekee instappen en erachteraan maar en op weg naar een camping. En jahoor, ze hadden gelijk; een camping! Angelo (65jr is onze beste mattie! Eenmaal ingecheckt (jaja 15 euro met zn tweeen voor 1 nacht) mochten wij een plek uitzoeken op de camping. Voor 15 eu kun je natuurlijk niet veel verwachten, maar deze camping, ja dat is echt overleven. Toiletgebouw? Ho maar, plassen in zo'n plasgat en douchen achter een kleed. Snel hebben wij ons tentje opgezet in hoeverre dit kon. Haringen zijn met geen mogelijkheid in de grond te slaan, dan de tent maar vastgemaakt aan een paal. Intussen was het half 4 en verlangden we naar het strand. We hebben ons bikini aangetrokken en zijn richting het strand gelopen. Een meevaller, we hebben wel een normale wc gevonden en hebben een heerlijk stokbroodje met zweetkaas gekocht. Het zonnetje is hier natuurlijk heerlijk en de zee, Wauw! Om het zout van ons laif te spoelen mochten we in de douche(lees: in een stal met 1 provecorische douchkop en een lakentje. Een orgiedouch). Keihard gelachen en stiekem met sop in bikini geshowerd. Daarna in het Italiaans gechecked hoe we in godsnaam ooit de camping in het donker terug kunnen vinden en echt op zn Brakkees een route beschrijving gemaakt ( 2 min rechtdoorrijden met snelheid van 60 km/h). Jaja wij kunnen dat gerust wel. Aangekomen in Bosa Marina werden we verrast met een BB: Beach Battle Festival. Lekker f gebuurt en getechnoot om vervolgens heerlijke risotto te eten met vis. Wat een bizarre en toffe dag! Morgen vroeg uit de veren om weer een spannend avontuur richting het oosten van Sardinie te beleven! Ciao

• 29 Juli 2014 - 13:58

Nina :